تحریم‌های آمریکا، روسیه را به سمت استفاده از قطعات بومی در هواپیمای مسافربری سوق داد

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸:۰۰ 6 سال پیش

تحریم‌های آمریکا، روسیه را به سمت استفاده از قطعات بومی در هواپیمای مسافربری سوق داد

عصر سفر- تحریم دو شرکت دانش‌بنیان روس باعث شد تا این کشور نتواند برای تولید هواپیمای MC-21 به قطعات آمریکایی و ژاپنی دسترسی داشته باشد و این کشور هم اکنون به سمت تولید این قطعات در داخل روی آورده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، سرگئی چمزوف، مدیرعامل شرکت روستک روسیه اعلام کرد: تحریم آمریکا علیه دو شرکت ایرو کامپوزیت و ORPE تکنولوژی باعث شده است که معرفی هواپیمای مسافربری  MC-21 به تعویق بیفتد. قرار بود این هواپیما در سال 2019 معرفی شود که این مسئله به سال 2020 موکول شده است.

این مقام روس ادامه داد: با توجه به آنکه آمریکایی‌ها تأمین قطعات کامپوزیت مورد نیاز برای تولید این هواپیما را متوقف کرده‌اند، ما به سمت قطعات کامپوزیتی تولیدی روسیه روی آورده‌ایم و هم‌اکنون با کمک شرکای روس از جمله روس‌اتم در حال طراحی نیازهای خود هستیم.

چمزوف گفت: آزمایشات به زودی به پایان خواهد رسید و شروع تولید انبوه این هواپیما تا مدتی به تعویق افتاده است.

قرار بود تا پایان امسال نخستین فروند از هواپیمای MC-21 را معرفی کنیم که این مسئله به سال 2020 موکول شده است و پیشتر روزنامه کومرسانت روسیه گفته بود که قطعات موردنیاز برای بال‌ها و سکان هواپیمای  MC-21 توسط دو شرکت هکسل آمریکا و تورای ژاپن تولید می‌شوند که این دو شرکت از تأمین این قطعات خودداری می‌کنند.

هواپیمای مسافربری  MC-21، شش هزار کیلومتر مداومت پروازی داشته و توانایی حمل 130 تا 220 مسافر را دارد. تاکنون سفارش ساخت 200 فروند از این هواپیماها ارائه شده که شرکت‌های اروپایی، آسیایی و حتی از خاورمیانه نیز خواستار خرید این هواپیما شده‌اند.