آماده اعلام خواهر خواندگی شهر لویو با شیراز هستیم

يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

سفیر اوکراین در ایران :

آماده اعلام خواهر خواندگی شهر لویو با شیراز هستیم

عصر سفر- سفیر اوکراین در ایران اعلام کرد که کشور متبوعش برای خواهر خواندگی شهر لویو با شهر شیراز آمادگی دارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، سرگئی بوردیلیاک در دیدار با عنایت الله رحیمی استاندار فارس از وی خواست در آینده نزدیک به کشور اوکراین و شهر لویو سفر کند.
شیراز تاکنون با شهرهای دوشنبه (پایتخت تاجیکستان)، نیکوزیا (پایتخت قبرس)، چونگ چینگ کشور چین، وایمار آلمان (پایتخت فرهنگی اروپا در سال 1999)،  پچ مجارستان (پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010) و  نانجینگ چین پیمان خواهرخواندگی امضا و مبادله کرده است.
سفیر اوکراین در تهران در ادامه با تاکید بر توسعه روابط 2 کشور به ظرفیت های استان فارس اشاره کرد و گفت: توجه به ظرفیت های منطقه ای و گسترش روابط در چارچوب اتاق های بازرگانی و استانداری ها مناسب ترین روش برای توسعه روابط 2 کشور در شرایط کنونی است.

استاندار فارس: ایران همکار اقتصادی و شریک قابل اعتمادی برای اوکراین خواهد بود
استاندار فارس نیز در این دیدار به توانمندی ‌های بی‌شمار این استان اشاره کرد و این ظرفیت ها را زمینه ای مناسب برای توسعه تبادلات دو کشور دانست.
عنایت الله رحیمی با بیان اینکه تبادلات و موافقت نامه ها بین استان فارس و کشور اوکراین باید در چارچوب توافقات ملی صورت گیرد، افزود: تصمیمات کمیسیون هایی که بین 2 کشور تشکیل شده باید به سمت اجرایی شدن پیش برود و تنها روی کاغذها باقی نماند.
وی با بیان اینکه از معذوریت ها و محدودیت هایی که در تبادلات اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه ایجاد شده است آگاهیم، بر لزوم تدوین راهکارهایی مناسب برای ایجاد ارتباط بیشتر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه محدودیت های بین المللی در صنعت گردشگری کمتر وجود دارد، این زمینه  از بهترین بخش هایی است که می‌ توان در روابط 2 کشور بر آن متمرکز شد.
استاندار فارس با اشاره به مشکلاتی که ممکن است در زمینه صدور روادید برای گردشگران ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد همان گونه که جمهوری اسلامی ایران در  گردشگری میان 2 کشور آماده تسهیل این امر است، کشور اوکراین نیز سفر شهروندان ایرانی به اوکراین را تسهیل کند.
رحیمی همچنین با بیان اینکه استان فارس در زمینه صنایع معدنی و معدن از توانمندی ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: وجود منابع معدنی غنی در استان و تجربه اوکراین در زمینه صنایع معدنی می تواند فصلی جدید را در همکاری‌های 2 کشور آغاز کند.
وی به ظرفیت های کشاورزی استان فارس نیز اشاره و بیان کرد: استان فارس و  اوکراین می توانند در زمینه تبادلات علمی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز باب همکاری را بگشایند.
استاندار فارس گفت: ایران همکار اقتصادی و شریک قابل اعتمادی برای کشور اوکراین خواهد بود.
رحیمی همچنین از وجود فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز در استان فارس سخن گفت و یادآور شد: اوکراین  در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و قطار شهری نیز می‌تواند تامین کننده نیازمندی های استان باشد.

اوکراین به مرکزیت شهر کی یف از کشورهای اروپای شرقی است.

لویو،  شهری در غرب اوکراین و  مرکز استان لویو است.

لویو  از مراکز فرهنگی اوکراین است و حدود  860 هزار نفر جمعیت دارد.