خط ریلی گرگان- اینچه برون بازگشایی شد

يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷:۰۰ 5 سال پیش

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2:

خط ریلی گرگان- اینچه برون بازگشایی شد

عصر سفر- مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: تردد ریلی در مسیر گرگان به اینچه برون از امروز (یکشنبه) ممکن شد و اولین قطار از این خط عبور کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی عبدالکریم زاده مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 در خصوص عملیات ترمیم خط ریلی راه آهن آق قلا در گفت: برای عبور سیلاب اخیر گلستان هفت نقطه در مسیر ریلی گرگان- اینچه برون شکافته شده و این عامل باعث مسدودی مسیر شده بود.

وی افزود: بعد از فروکش کردن آب ترمیم شبکه ریلی از پنجم اردیبهشت در دستور کار قرار گرفت و امروز (یکشنبه پنجم خرداد) عملیات ترمیم به پایان رسید.

عبدالکریم زاده گفت: طراحی دهانه پل‌ها و اصلاح باکس‌ها با استفاده از ظرفیت مشاوران و طراحان انجام شد و امروز اولین قطار از این ریل عبور کرد.

وی بیان کرد: در این هفت نقطه 138 رینگ باکس دو در دو اصلاح شد و از ساعت 16 و 40 دقیقه امروز قطار‌ها سیر عادی خود را خواهند داشت و هم قطار مسافربری و هم قطار باری می‌تواند از این محور عبور کند.

عبدالکریم زاده تصریح کرد: خسارت سیل به خطوط ریل گلستان 37 میلیارد تومان بوده و در اصلاح باکس‌ها 10 میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 اضافه کرد: در این عملیات از میزان استاندار باکسی که مشاور در نقشه طراحی کرده استفاده شده تا در سیلاب‌های احتمالی آینده به عبور آب کمک کند و نگرانی در آینده نخواهیم داشت.