ایران و اوکراین بصورت مشترک جعبه سیاه را بررسی می‌کنند

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

اسلامی:

ایران و اوکراین بصورت مشترک جعبه سیاه را بررسی می‌کنند

عصر سفر- وزیر راه و شهرسازی در خصوص بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، گفت: ایران و اوکراین به عنوان جزء لاینفک بررسی سانحه، در حال بررسی جعبه سیاه هستند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا،«محمد اسلامی» صبح امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد، در پاسخ به ایرنا در خصوص تصمیم ایران برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط اوکراین، گفت: سانحه هوایی پرواز ٧٥٢اوکراین، بر اساس استانداردهای ایکائو در حال بررسی در ایران است.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی سانحه هوایی درحال انجام کار است، گفت: مراحل بررسی گوناگون است، بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و  ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که بررسی سانحه هوایی در حال پیشرفت است.

وزیر راه و شهرسازی  در پاسخ به چرایی تعدد سوانح هوایی و ترس مردم از عدم ایمنی پروازها گفت: نباید به مشکلات دامن زده شود و صنعت هوانوردی کشور زیر سوال رود؛این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیست.

وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده از سانحه هوایی پرواز ماهشهر، خلبان پرواز که نتوانسته بود پرواز را کنترل کند از کار تعلیق شد.

اسلامی گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهم تا بعد از بررسی دقیق سانحه اطلاع رسانی کند تا مردم نگران نباشند. ضمن اینکه ملاحظه کسی را نمی‌کنیم و بر اساس مقررات حاکم در صنعت هوانوردی اگر حادثه ای رخ دهد بلافاصله عامل آن شناسایی می شود.