لوفت هانزا پروازهای خود را به دلیل شیوع کرونا کاهش داد

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰ 5 سال پیش

لوفت هانزا پروازهای خود را به دلیل شیوع کرونا کاهش داد

عصر سفر- شرکت هواپیمایی لوفت هانزا متعلق به آلمان اعلام کرده که یک چهارم (25 درصد) از پروازها در مسیرهای کوتاه و متوسط خود را با توجه به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر اروپا و جهان کاهش می دهد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای مطبوعاتی که روز شنبه منتشر شد افزود، در نتیجه وضعیت کنونی ناشی از گسترش سریع ویروس کرونا، گروه هواپیمایی لوفت هانزا تصمیم گرفته اقدامات بیشتری را برای مقابله با تبعات اقتصادی آن بکار بندد. در هفته های آتی، این شرکت تعداد پروازهای کوتاه و متوسط خود را نسبت به پیشرفت بیشتر گسترش ویروس کرونا تا 25 درصد کاهش می دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرده که کاهش پروازها در مسیرهای طولانی را نیز در برنامه دارد.

به نوشته اسپوتنیک، تاکنون مقام های آلمانی بیش از 100 مورد ابتلا به ویروس کرونا با نام رسمی کووید 19 را ثبت کرده اند اما ابتلا به این بیماری در این کشور تاکنون تلفاتی نداشته است.

در اروپا به طور کلی، بیش از 1300 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و ایتالیا بیشترین تلفات و موارد ابتلا به این عفونت را داشته است.

ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی در این خصوص وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

اسپوتنیک در گزارش خود اشاره کرده که این بیماری همه گیر تاکنون به بیش از 55 کشور سرایت کرده و در مقیاس جهان این ویروس تاکنون 85 هزار نفر را آلوده کرده که 2 هزار و 900 نفر جان باخته اند و تقریبا 40 هزار نفر بهبود یافته اند.

مقام‌های وزارت بهداشت چین امروز یکشنبه اعلام کردند در 24 ساعت گذشته 35 نفر دیگر به شمار جان باختگان کرونا افزوده شده و با احتساب این 35 تن، شمار جان‌باختگان به بیماری کووید 19، تاکنون به 2 هزار و 870 نفر رسیده است.