انجام پروازها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

احتمال توقف پروازهای کیش;

انجام پروازها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت

عصر سفر-دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تقاضای سفر در حمل و نقل هوایی به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: در حال رایزنی با مقامات هندی برای انجام یک پرواز خالی به بمبئی یا دهلی برای بازگرداندن مسافران ایرانی هستیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پیگیری برقراری پرواز به هند برای برگرداندن مسافران ایرانی، اظهار داشت: پس از آنکه کشور هندوستان اعلام کرد، همه پروازها به ایران و از ایران را لغو کرده است، برخی مسافران ایرانی که در هند بودند، برای بازگشت دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: در این راستا برای برقرار پرواز به دهلی با بمبئی بدون مسافر، رایزنی‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های هما و ماهان انجام شده است، اما هنوز مجوزی از کشور هند دریافت نکرده‌ایم.

* انجام پروازهای داخلی با کمتر از 50 درصد ظرفیت

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب شده است هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی با کمتر از 50 درصد ظرفیت پرواز کنند، گفت: ابطال بلیت از سوی مسافران ادامه دارد برای پروازهای نوروزی هم ابطال بلیت را داشته‌ایم.

* خروج تعداد زیادی هواپیما از چرخه عملیات

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: با شیوع بیماری و کاهش تقاضای سفر، تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل هوایی از چرخه عملیات خارج شده است.

وی ا فزود: در حال حاضر در مسیر رشت به دلیل نبود تقاضا، همه پروازها متوقف شده است و در مسیر رامسر نیز با همین شرایط مواجه هستیم.

* احتمال توقف پروازهای کیش

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: به تازگی در کیش جلسه‌ای برگزار شده است تا در راستای جلوگیری از شیوع بیمار کرونا، ورود پروازها به این جزیره محدود شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های زیادی به کیش پرواز دارند، گفت: قطعاً توقف پروازهای کیش در صورت اجرایی شدن، موجب کاهش بیشتر پروازها می‌شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: با این حال ما تابع وزارت بهداشت هستیم. وزارت بهداشت به مسافران توصیه کرده است که در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمتر سفر کنند و سفرهای غیرضروری را به تعویق بیندازند و ضرورت دارد، در راستای جلوگیری شیوع این بیماری، همه موارد بهداشتی رعایت شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: البته ناوگان حمل و نقل هوایی به طور مستمر ضدعفونی و محلول‌پاشی می‌شود تا از انتقال بیماری جلوگیری شود، ضمن آنکه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پروازها بابت جلوگیری از شیوع بیماری اجرا می‌شود.