گردشگری صاحب پیام‌رسان می‌شود

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹:۰۰ 6 سال پیش

معاون گردشگری خبر داد

گردشگری صاحب پیام‌رسان می‌شود

عصر سفر- معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه حوزه گردشگری به یک خودجراحی نیاز دارد، گفت: «ما از گردشگری صرفا بر گردشگری تفریحی تمرکز کردیم اما در همه جای دنیا برای اینکه بتوانند ماهیت‌های جدید در حوزه ظرفیت‌های خود اضافه کنند، کلمه گردشگری را به سایر بخش‌های خود اضافه می‌کنند.»

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر»  به نقل از میراث آریا، محمد محب‌خدایی افزود: «ما به مهندسی گردشگری نیاز داریم. باید از زوایای مختلف به گردشگری نگاه کنیم.» او با بیان اینکه خواسته‌ها و نیازهای جامعه گردشگر با خواسته‌ها و نیازهای جامعه شهروند متفاوت است، تصریح کرد: «این چیزی است که در شهر گردشگر بر آن تمرکز کرده‌ایم. زمانی که از گردشگری داخلی صحبت می‌کنیم تک‌تک شهرها یک مقصد گردشگری است؛ درحالی‌که در گردشگری خارجی یک محور یک مقصد گردشگری‌ است.» محب‌خدایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را در گردشگری، این باور دانست که تهران آغاز مسیر گردشگری است و خاطرنشان کرد: «ما در بحث گردشگری بارگذاری نقطه‌ای کردیم و توزیع درست انجام نشده است. هر وقت در کشور تفکر شبکه‌ای در همه حوزه‌ها داشتیم می‌توانیم به تعادل برسیم و حرفی برای وصل شدن به شبکه دنیا پیدا کنیم.»

معاون گردشگری کشور افزود: «متاسفانه این نوع تفکر باعث شده برنامه‌ریزی‌های ما عمدتا برنامه‌ریزی‌های درونی باشد. ما داشته‌های کشور را مطابق با تفکرات خودمان شکل داده‌ایم و یادمان رفته باید میزبان گردشگرانی باشیم که بابت هزینه‌هایی که برای سفر به ایران می‌کنند، ذائقه‌هایشان در نظر گرفته شود.» او تاکید کرد: «کشورهایی که گردشگری ورودی خود را به‌خوبی توسعه داده‌اند، اول از همه گردشگری داخلی خود را رونق بخشیده‌اند. زمانی که به گردشگری داخلی بها می‌دهیم هزینه‌هایی که برای جذب گردشگر خارجی لازم است کاهش پیدا می‌کند. چون تداوم گردشگری داخلی می‌تواند تداوم زنجیره‌ای باشد.» محب‌خدایی همچنین از ایجاد یک پیام‌رسان مشترک در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: «معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به‌دنبال این است که پیام‌رسان مشترکی در حوزه گردشگری ایجاد کند که ویژه گردشگری باشد و بینش گردشگری داشته باشد تا بتوان استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری کشور را معرفی کرد.» به گفته وی، مذاکراتی نیز با چند پیام‌رسان در این باره انجام شده است.