کمربندی نور- رویان تا ۲ ماه دیگر افتتاح می شود

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰ 6 سال پیش

کمربندی نور- رویان تا ۲ ماه دیگر افتتاح می شود

عصر سفر- فرماندار شهرستان نور با اشاره به 13 سال انتظار برای تکمیل طرح ملی کمربندی نور- رویان، از بهره برداری کامل آن ظرف 2 ماه آینده خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، علی شادمان روز یکشنبه گفت که هم اکنون پیمانکار با به کارگیری چهار دستگاه غلطک راهسازی به همراه سایر تجهیزات در حال ساخت لایه سوم ضلع جنوبی و لایه دوم ضلع شمال این کمربندی در مسیر400 متری حدفاصل میدان شهدای رویان و رودخانه تاشکوه است.

وی توضیح داد : 13 سال پس از آغاز ساخت این کمربندی که حدود 6 کیلومتر طول دارد ، بیشتر مسیر زیرسازی و روکش آسفالت شده بود ولی تنها حدود 400 متر از این مسیر که جزو املاک شخصی بود ، تکمیل نشد.
فرماندار نور گفت : با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته و با موافقت صاحبان این اراضی مشکل تملک زمین رفع و عملیات اجرایی این مسیر 400 متری آغاز شد که با جدیت در حال انجام است.
وی بهره برداری از این کمربندی را در کاهش ترافیک منطقه بویژه در فصل تابستان و تعطیلات نوروز موثر دانست .
براساس گزارش های رسمی تاکنون برای اجرای این طرح بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
شهرستان 123 هزار نفری نور به دلیل واقع شدن در مسیر کناره شرق و غرب مازندران و برخورداری از موقعیت های ممتاز گردشگری مانند دریا ، جنگل ، بوستان های جنگلی و آثار تاریخی یکی از شهرستان های پرترافیک منطقه غرب مازندران است.