مرمت مسجد و آب انبار حاج ابراهیم قزوین آغاز شد

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷:۰۰ 6 سال پیش

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین:

مرمت مسجد و آب انبار حاج ابراهیم قزوین آغاز شد

عصر سفر- عملیات مرمت و ساماندهی مسجد و آب انبار حاج ابراهیم با 500 میلیون ریال اعتبار آغاز شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمد علی حضرتی روز یکشنبه افزود: مسجد و آب انبار حاج ابراهیم از بناهای مربوط به دوره قاجار در شهر قزوین به شمار می‌رود که در بخشی از بافت تاریخی این شهر در انتهای بازارآهنگرها و محله دیمج قرار دارد.

وی یادآور شد: این بنا در اواخر سده سیزدهم هجری توسط حاج محمد ابراهیم که از سرشناسان و توانگران شهر قزوین بوده، ساخته شده است.
حضرتی با اشاره به ضرورت حفاظت از مساجد به عنوان کانون‌های مهم شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در طول دوران مختلف تاریخی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مرمت بخش‌هایی از مسجد و آب انبار شامل ساماندهی مجموعه تاسیسات بهداشتی و تکمیل سردر وردی که قسمت‌هایی از آن تخریب شده بود تحت نظارت این اداره کل انجام شد.
این مسئول گفت: مرحله جدید مرمت این بنای تاریخی شامل مرمت بدنه ضلع شرقی و غربی مسجد، نوسازی درب ورودی مسجد، بندکشی بدنه، تعویض آبروهای پشت بام و تمیزکاری و نظافت راه شیر آب انبار، مرمت بدنه راه شیر و مرمت کاربندی و ورودی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با اعتباری در حدود 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.
استان قزوین دارای یک هزار و 346 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.