ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای توریستی

يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲:۰۰ 6 سال پیش

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای توریستی

عصر سفر- هزینه سفر به دوبی و ابوظبی امارات گران‌تر از لس‌‌آنجلس و لاس‌وگاس آمریکاست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از انتخاب، ماهی در سیشل گران‌ترین و کیپ تاون در آفریقای جنوبی ارزان‌ترین شهرهای جهان برای سفرهای طولانی است. آنگونه که  Post Office در گزارش خود آورده است، هزینه یک سفر طولانی به شهرهایی همچون ابوظبی و دوبی در امارات از هزینه‌های سفر به شهرهایی همچون  لس‌آنجلس  و لاس‌وگاس بیشتر است. البته این آمارها  از دیدگاه جهانگردان مجرب مقایسه چندان دقیقی نیست، چراکه هزینه هتل و پرواز در آن محاسبه نشده و تنها هزینه‌های رایج در محل درنظر گرفته شده است.

 
در مقابل در گزارش  پایگاه داده‌های آماری Numbeo  که شرایط زندگی در شهرهای مختلف را به لحاظ هزینه‌های جاری زندگی، شاخص‌های مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، ترافیکی و جرم و آلودگی براساس اطلاعات کاربران گزارش می‌دهد، هند ارزان‌ترین کشور دنیا برای مسافرت اعلام شده است.
 
اطلاعات این پایگاه آماری که با بررسی 50 شاخص ازجمله قیمت اقامتگاه‌های مختلف، غذا، نوشیدنی، انواع رستوران و سوپرمارکت، پوشاک، تاکسی، فعالیت‌های تفریحی، صنایع همگانی (برق، تلفن، آب و…)، اینترنت و قبض موبایل  دسته‌بندی‌شده نشان می‌دهد که مولداوی، پاکستان، قزاقستان و نپال در میان فهرست ارزان‌ترین مقاصد گردشگری قرار دارند. 
 
در عین حال مجمع جهانی اقتصاد در «گزارش رقابت‌پذیری سفر و گردشگری»، کشورها را براساس قیمت‌های رقابتی مقایسه کرده که ایران به‌عنوان انتخاب نخست «گردشگران مقتصد» معرفی شده است. رتبه‌های بعدی به کشورهای مصر، مالزی، اندونزی و بوتان اختصاص پیدا کرده، این درحالی است که هند به‌عنوان ارزان‌ترین کشور به انتخاب Numbeo، رتبه دهم این فهرست را به دست آورده و تایلند در جایگاه هجدهم قرار گرفته و سریلانکا رتبه بیستم را به دست آورده است.
 
ارزان‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری
به گزارش ایسنا، آفریقای‌جنوبی از جمله مقاصد ارزانی است که خیلی‌ها با توجه به درگیرهای داخلی و تبلیغات سیاه درباره شرایط اجتماعی و فرهنگی مردمش، آن را به‌عنوان گزینه سفر انتخاب نمی‌کنند، با این حال «Post Office» (یکی از بزرگترین زنجیره‌های خدمات مالی انگلیس) در گزارش سالانه که پاییز اخیر منتشر کرده «کیپ تاون» را در آفریقای‌جنوبی به‌عنوان ارزان‌ترین مقصد سفرهای بلندمدت معرفی کرده است. شاخص‌های این انتخاب میانگین قیمت مواد غذایی، نوشیدنی و خریدهای ضروری در 34 مقصد سفر بوده است.
 
توکیو با سبدی شامل 10 قلم مصرفی رایج در سفر به ارزش 51.48 پوند، با فاصله کمی از کیپ تاون، رتبه دوم این رده‌بندی را به‌دست آورده که پس از آن بالی (اندونزی)، مومباسا (کنیا) و هویی آن (ویتنام) قرار گرفته‌اند.
 

آفریقای‌جنوبی پایین‌ترین ارزش ارزی را در دو‌سال اخیر داشته، به‌طوری که ارزش هر پوند انگلیس ١٨ یا ١٩ راند (واحد پولی آفریقای‌‌جنوبی) است، درحالی‌که زمستان گذشته ارزش این پول 15 راند بود. به گزارش Post Office در شهری مثل «کیپ تاون» یک وعده شام که شامل پیش‌غذا، خوراک اصلی و دسر است، به همراه یک بطری نوشیدنی برای دو نفر فقط 30 پوند می‌شود.