توسعه گردشگری دریایی در گرو تبلیغات هوشمندانه

شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰ 5 سال پیش

برنامه‌ریزی‌ گردشگری دریایی در نوروز 99

توسعه گردشگری دریایی در گرو تبلیغات هوشمندانه

عصر سفر- مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه است، به برنامه‌ریزی جدی برای پذیرش گردشگران دریایی در نوروز 99 اشاره کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی‌، وحید رحمتی در نشست مدیران روابط عمومی بنادر کشور که به میزبانی بندر چابهار برگزار شد، ‌اظهار داشت: رویکرد متفاوت و حرفه‌ای که در روابط عمومی سازمان  بنادر دنبال می‌شود‌، منجر به تحولی بزرگ در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی شده و در این راستا، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای در دستور کار اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت معرفی موثر سازمان بنادر به جامعه تاکید کرد و گفت: اداره کل روابط عمومی سازمان تلاش کرده است تا مردم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را با پتانسیل‌های مختلف و بی‌بدیل اقتصادی و گردشگری موجود در بنادر کشور  آشنا کند و برای این منظور، لازم است از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و ابزارهای اطلاع رسانی به خوبی بهره گیری نماید..

وی، با اشاره به تغییر نگاه سازمان بنادر به روابط عمومی اظهار کرد: انتظارات از روابط عمومی در دوره جدید‌ بسیار بالا است و در کنار معرفی صحیح سازمان و فعالیت و دستاوردها، لازم است همه شرح وظایف ابلاغی مدیرعامل در این حوزه  با دقت پیگیری شود و البته تحقق این مهم‌ جز با حمایت مستمر و همه جانبه‌ میسر نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ‌تاکید کرد: ‌برنامه راهبردی 5 ساله اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین و مورد موافقت هیات عامل و استقبال وزارت راه و شهرسازی هم قرار گرفته است و اکنون به عنوان سند بالادستی مورد استفاده قرار می گیرد.

رحمتی با اشاره به نقش و سهم برجسته سازمان بنادر و دریانوردی در تجارت کشور‌، نقش سازمان بنادر در شرایط سخت کنونی حاصل از تحریم‌ های ظالمانه و حداکثری آمریکا را یادآور شد و گفت: اکنون در خط مقدم مبارزه با تحریم ها هستیم و در این شرایط، حضور و نقش روابط عمومی از دیگر بخش ها، اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال و فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی را ترویج گردشگری دریایی عنوان کرد‌.

وی افزود: این شامل بسته‌های دربرگیرنده تاسیسات، روبناها، تجهیزات و شناور‌های دریایی است که خوشبختانه در طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی (25 اسفندماه1396 تا 15 فروردین٩٧)، با توجه به تمهیدات و تدابیر در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی مناسب به منظور اشاعه فرهنگ سفر و گردشگری دریایی، شاهد افزایش چشمگیر استقبال هموطنان‌ در نوروز98 بودیم.

به گفته رحمتی، با جریان رسانه‌ای و اطلاع رسانی خوبی که در حوزه گردشگری دریایی صورت گرفت، سازمان بنادر و دریانوردی در سال 97 برای اولین بار عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شد و این امر افتخار بزرگی است که با همکاری روابط عمومی بنادر کشور به دست آمد.

وی به افزایش سفرهای نوروزی به بنادر کشور در سال های اخیر اشاره و بر ضرورت برنامه‌ریزی جدی برای پذیرش گردشگران دریایی در نوروز 99 تاکید کرد.

وی افزود: باید با همکاری دستگاه‎های ذیربط و برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از امکانات موجود، ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور، بحث امنیت و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به خوبی تامین شود‌.

وی‌ با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور و مجموعه دولت به توسعه بندر چابهار اظهار کرد: بندر استراتژیک چابهار به واسطه اقدامات توسعه‌ای انجام شده‌، به ظرفیتی بی نظیر برای ایران تبدیل شده و می‌تواند به عنوان پشتیبان دیگر بنادر کشور ایفای نقش کند.