باقی‌ماندن بخشی از مطالبات مسافران از پروازهای کنسل شده

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۰۰ 4 سال پیش

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد؛

باقی‌ماندن بخشی از مطالبات مسافران از پروازهای کنسل شده

عصر سفر- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از باقی‌ماندن مطالبات مردم و پس ندادن بهای بلیت پروازهای کنسل شده آنها ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی یکی از ایرلاین‌های داخلی خبر داد و گفت‌: تسهیلات کرونایی شرکت‌های هواپیمایی در مرحله‌ی پرداخت قرار دارد و به زودی آنهایی که پول مردم را به دلیل نداشتن نقدینگی، ندادند می‌توانند پرداخت کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، پس از گذشت حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و کنسل شدن بلیت پروازهای داخلی و خارجی مردم که قرار بود بهای آن بدون کسر جریمه به آنها برگردند هنوز برخی از مردم موفق نشدند پول بلیتی که در سال گذشته خریداری کردند و کنسل شده است را از شرکت‌های هواپیمایی پس بگیرند.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - در این باره به ایسنا گفت: به غیر از یک ایرلاین تقریبا همه شرکت‌های هواپیمایی بهای بلیت پروازهای کنسل شده مردم را پرداخت کردند و برخی از بلیت‌های کنسل شده که بهای آن به مردم برگردانده نشده نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که تسهیلات کرونایی ایرلاین‌های داخلی در مرحله‌ی تامین منابع و پرداخت توسط بانک‌های عامل قرار دارد، اظهار کرد: برخی شرکت‌های هواپیمایی که هنوز بهای همه بلیت‌های کنسل شده را نداده‌اند به زودی تسهیلات‌شان را دریافت می‌کنند و مطالبات مردم را پرداخت خواهند کرد.

اسعدی سامانی اعلام کرد: اکثر مردمی که بابت بازنگشتن بهای بلیت پروازهای کنسل‌شده‌شان در ایام شیوع ویروس کرونا گلایه دارند مربوط به ایرلاین‌های خارجی است که سازمان هواپیمایی کشوری مذاکرات مختلفی با آنها و سازمان هواپیمایی کشورشان انجام داده که امیدواریم به زودی این مطالبات نیز پرداخت شوند. البته ایرلاین‌ها نیز اعلام کرده‌اند که با افزایش پروازها و درآمدهایشان مطالبات مردم را از طریق تهیه بلیت مجدد یا به صورت  نقدی پرداخت می‌کنند.