مجوزهای پروازی با افزایش قیمت بلیت لغو می شود

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲:۰۰ 4 سال پیش

هشدار سازمان هواپیمایی به ایرلاین های گرانفروش؛

مجوزهای پروازی با افزایش قیمت بلیت لغو می شود

عصر سفر- معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه ای به شرکت های هواپیمایی از لغو مجوز پروازی در صورت افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، نامه ابوالقاسم جلالی خطاب به دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی  و مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی داخلی به شرح زیر است؛

مستحضرید که در شرایط سخت اقتصادی و التهاب اجتماعی ناشی از افزایش فشارهای استکبار جهانی و به تبع آن افزایش  قیمت کالا و خدمات، آحاد جامعه اسلامی در فشار مضاعف و تنگناهای اقتصادی بوده و صبورانه شرایط خاص انقلاب اسلامی را درک می کنند.

همچنین باید بپذیریم که مقوله حمل و نقل هوایی، فارغ از پدیده قلت بهره مندان آن در قیاس با آحاد جامعه، خواه یا ناخواه بعنوان یکی از شاخص های روانی تعیین کننده و اثر گذار بر سایر کالاها شناخته شده و هرگونه بی دقتی در تعیین تعرفه ها، مستقیما بر سایر اقلام و به ویژه جو روانی جامعه تاثیر منفی خواهد داشت.

لازم به ذکر است سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به دغدغه های جدی و جاری شرکتهای هواپیمایی حساس و فعال است، لیکن متذکر می شود که حیات شرکتهای هواپیمایی مستقیما در گرو اقبال و رضایت مردم و مسافرین است و هرشرکتی که این مهم را مد نظر قرارندهد محکوم به از دست دادن بازار است.  از سوی دیگر مسافرین صاحبان حقوقی هستند که سازمان خودرا موظف به حفظ ودفاع از این حقوق می داند.

اخیرا به صورت مکرر گزارشاتی دریافت شده که شرکتهای هواپیمایی اقدام به برگزاری جلسات تعیین کف نرخی کرده اند. این عمل مصداق مشخص اخلال در جهت بستن گستره انتخاب مشتری بوده و در حقوق بین الملل متضاد با قوانین Antitrust  و در قوانین کشور عزیزمان مغایر صریح حقوق مصرف کننده است.

نظر به اهمیت موضوع، بدینوسیله متذکر می گردد که در صورت اثبات محتوای فوق بر سر نرخ و کیفیت خدمت، سازمان هواپیمایی کشوری در مقام مدعی حفظ حقوق مسافرین هوایی، موضوع را به مراجع قضایی منعکس و در تداوم فعالیت شرکت هواپیمایی مربوطه محدودیت جدی قائل خواهد شد.