برای توسعه گردشگری روستایی برنامه‌ریزی شود

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱:۰۰ 6 سال پیش

معاون منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی:

برای توسعه گردشگری روستایی برنامه‌ریزی شود

عصر سفر- معاون منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی خواستار در نظر گرفتن برنامه‌ای مدون برای حرکت در مسیر توسعه گردشگری روستایی شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، هوانگ هری امشب در حاشیه اجلاس جهانی گردشگری در همدان اظهار داشت: اکوتوریسم گردشگری روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از مزایای آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه باید ضمن برنامه‌ریزی، با برنامه مشخصی در خصوص توسعه گردشگری روستایی پیش رفت، گفت: توسعه گردشگری روستایی منجر به درآمدزایی و توسعه این مناطق می‌شود.

معاون منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی توسعه گردشگری روستایی را یکی از نیازهای امروز جهان به ویژه در کشورهای مستعد عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری میراث فرهنگی نیز با اشاره به مباحثی در خصوص ضرورت تشکیل شبکه جهانی روستاهای گردشگری بیان کرد: این طرح در جلسه شورای گفت‌وگوی کشورهای آسیایی به عنوان یکی از بندهای مهم اجلاسی که در همدان برگزار شد مد نظر قرار گرفت.

محمدابراهیم لاریجانی با بیان اینکه این طرح باید علاوه بر آسیا در جهان اجرا شود، گفت: در سال 2020 اجلاسی با موضوع اکوتوریسم و گردشگری روستایی برگزار می‌شود که باعث پیوند خوردن روستاها به یکدیگر و انتقال تجارب خواهد شد.

مدیرعامل انجمن آوای طبیعت پایدار نیز با توجه به قابلیت های ایران در صنعت گردشگری روستایی اشاره داشت و افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در صنعت گردشگری در جایگاه مهمی قرار دارد و از این رهگذر می‌توان ارتباط و تعامل خوبی با کشورهای مختلف داشت.

آذری بیان کرد: چند فعالیت ازجمله اجرای پروژه مدیریت مقاصد گردشگری روستایی، تولید محتوای علمی برای بازاریابی و کمک به بازاریابی مشترک در شبکه جهانی گردشگری پیش‌بینی شده است.